2011-08-15

Way Out DOOM



Hoppas detta blir ett av många Way Out West inlägg.

MF DOOM's konsert var verkligen ingen höjdare. Man hörde inte ett ord av vad han sa och hans annars så feta beats blev mest en "basig" sörja. Har läst ett par recensioner av konserten och konstigt nog har han faktiskt fått positiva recensioner. Men i vilket fall är jag glad att jag fått se honom och hans enorma ölkagge. Om något har detta fått mig att uppskatta hans musik ännu mer när man faktiskt hör hans rim och ramsor på skiva.

En smårolig grej som är värd att nämna är att MF DOOM och Kanye West har en sak gemensamt, eller snarare en sak som skiljer dem åt.

Efter en Grammy Awards ceremoni år 2009, så går Kanye fram till de legendariska bandet Radiohead's frontman Thom Yorke och sa “Hi, my name is Kanye. I’m a musician. I’m a fan of yours”. Thom Yorke svarade med att inte svara och bara gå därifrån. Ingen pardon med andra ord utan bara "den kalla axeln".

http://www.twentyfourbit.com/post/78294061/radioheads-thom-yorke-snubbed-kanye-west-at-the

Samma år så valde samma Thom Yorke att producera en låt till DOOM som skulle hamna på hans senaste album. Ödet funkar lite som de vill ibland. Real recognize real skulle jag vilja säga. Men inte alltid..



--

För er/oss som tyckte de var jobbigt att inte höra ett ord av vad DOOM sa under sin konsert kanske är intresserade av att han konstigt nog har släppt två live-album. Så här kan de låta med rätt inställningar.



Det är lite apolegetic-varning på detta inlägg med tanke på DOOM's kassa spelning. Men min kärlek är intakt. SUPER!

"PRINCE!!!"

No comments: