2011-08-10

"Censur" ggr två

Tog bort mina kommentarer på inlägget om upploppen för jag tyckte dom var smått dumma. Gick in i defensive-mode utan någon anledning och kände ett behov av att reppa. Skitsamma.

En annan intressant grej. En video på när polis springer ifatt ett gäng mopedister och spöar skiten ur dom finns på tuben. Klippet användes sen i BBC's nyhetssändning där de försöker sitt bästa att ursäkta situationen. Kommentarerna på youtube skrämmer mig, top rated lyder: "this is so good, i wish this happened to all the rioting scum".

Det är ju bara snack och ibland känner man att folk förtjänar en smäll på käften. Men tankarna går iaf för mig tillbaka till ex Göteborg då oskyldiga människor spöades upp på löpande band och folk tyckte det var rätt att "sätta rötäggen/bråkstakarna på plats."

Vet inte vad jag vill säga med det här. Kolla klippen.

Hoppas skiten lugnar ner sig för som Guru den vise sade "ain't nothing worse than a rebel without a cause".

Och ett långfinger till polisen.

paz

1 comment:

jakob said...

Haha, jag filade först på en kommentar ihop med klippet men ångrade sedan mig också, fick bara ur mig en massa plattityder och kände mig dum.

Ja, jag tycker också det känns som en jobbig situation att bedöma. Många som löper amok är nog idioter, men idioter är idioter av en anledning.

Något Chomsky skrev/sa var nått i stil med att om (eller snarare när) samhället vi lever i kraschar så är det viktigt att det finns en stark arbetarrörelse som fångar upp missnöjet och riktar det mot rätt saker. I USA finns ju inte det, jag vet inte hur det ser ut i Storbritannien. Annars är ju spelplanen ganska upplagd för Hitler part 2 eller andra läskigheter.