2010-09-10

Update 3

Told y'all! Bemanningsföretagen är rövhål... Eller ja, att skriva in sig på ett som endast fuckar studerande typ var kanske inte så smart med tanke på att jag inte studerar.

Vaknade för en timme sen med missade samtal och sms om att jag var tvungen att skicka in ett intyg på att jag studerar för att dom skulle kunna skriva mitt kontrakt. Något jag ju såklart inte kunde fixa... Hade tidigare läst att det räckte med en bild av ens kårleg (och som inte behövde vara inne förrän i oktober) så jag trodde allt var lugnt. Så var det inte. (Papir från studentportalen ville dom ha, sidan där det faktiskt står att jag hopppat av skolan haha)

Har lovat mig själv förr att jag aldrig skulle bli idioten som jobbar utan kontrakt, men here we are, tre nätters stenhårt jobb och ca 2000 intjänade spänn senare.

Dom sade upp mig på det här projektet innan jag ens fått hem mitt kontrakt - awesome.

Gick direkt på att fråga hur det kommer gå med min lön om det står att jag inte längre är på det projektet och inte skrivit på någonting alls..

Dom sa att det nog går automatiskt om man har tidsrapporterat (vilket jag gjort) och det var det.

Ser fram emot den 25:e nästa månad, då min lön inte kommer in och jag tom lade ut för en taxi då dom tvingade in mig första natten när jag egentligen inte kunde ta mig dit (cykeln var på reparation).

Aja, vädringen där ja! Truth be told, jävligt bull om jag inte skulle få betalt MEN: att slippa gå tillbaka till det där lagret är nästan tillräcklig ersättning.

Nu är det fredag och jag tänker köpa en fet jacka från Caliroots och sen genda hela helgen. Nästa vecka börja oron för ekonomin igen!

Ha det bäst, kära vänner!

paz

No comments: