2010-05-04

Forts på det inlägget här under..

Tackar för den Victor, å shit vad jag blev sugen på att kolla upp mina egna gamla favoritspel... Blev ännu en gång påmind om att youtube är världens bästa grej, då jag hittade allt jag letade efter. Så här är några favoriter (både när det gäller själva spelen och musiken i dom), som jag och brorsan brukade lira ganska kraftigt under vår barndom (hos fassan). Minns allt som igår, och det är ju trevligt.

Reppa vår konsol - 8-bitars SEGA Master System





1. "Aerial Assult", ni ser vad det är, klassiskt flyg och skjut-spel... Minns faktiskt att detta var det allra allra första TV-spelet jag någonsin lirade, att detta var det första vi ploppade i när far köpte SEGA't till oss. (ljudet hackar lite i klippet, trots blippigheten som redan är där haha) Uppskattar som fan att människan som lagt upp klippet bara har filmat från när man startar det å kör igång... tar en tillbaks till det där peppet man brukade ha när det var dags!



2. Självklart, typ världens bästa/viktigaste spel "Sonic The Hedgehog" (och detta måste ju varit det allra allra första som vi hade/har?)



3. Sist men inte minst - "Alex Kidd" - gratisspelet som körde igång om man startade konsolen utan att ha ett spel i... Fantastiskt underhållande spel. Såhär såg det ut:



piz y'all

3 comments:

Anonymous said...

Ett hett tips är att ladda ner en Sega Masters System emulator med alla spel på. Finns lite överallt att ladda ner.

BB

jakob said...

Fett!!
Mitt första var 16-bitars Sega megadrive. Eller egentligen 8-bitars nintendo men det såldes för att jag blev rädd för super mario.. Dats gangsta

Anonymous said...

Najs.

Varför blev du rädd för Mario Jakob?

Jag själv fick lite ångest varje gång Sonic dog när jag var yngre.