2009-08-05

Wake up!

"Hej, *biip* och *biip*! När ni gör wienerbröden är det mycket viktigt att glasyren läggs som ett N och inte ett M! Personal har klagat. Tänk själva hur ni skulle vela att det såg ut om det var ni som skulle ha det! Hittade även en stump från ett salladshuvud i salladen, detta är totalförbjudet. Tingeling! // *biip*"

skickat/mottaget 05.15

Tillägg: Jag skulle upp kl 7 den morgonen och min kollega hade sovmorgon. Jag har dessutom faktiskt alltid gjort det jävla N:et och skulle aldrig få för mig att slänga skräp i salladen. Hade inte heller jobbat dom senaste två dagarna vilket ganska mkt gjorde att jag inte hade med saken att göra.

Kunde inte somna om ordenligt efter detta fina sms jag fick; min chef är en egocentrisk typ med tvångstankar som själv inte kan sova förrän meddelandet är skickat. Som tycker det är en bra idé att väcka sina anställda som faktiskt jobbar, innan dom ska upp tidigt på morgonen. Trevlit. Vi har även sedan länge listat ut att "personal har klagat" är ett påhitt och översätts till "jag ogillar detta men kan inte stå för det".

ps När jag kom till jubb så låg den jävla stumpen på en bänk med en post-it: "Dessa får absolut inte vara i salladen!!!" Jaha, men då förstår jag varför du var tvungen att väcka mig fem på morgonen...

Hade ni klagat om ni kom in å handla daz wiener å fick ett glasyr-M istället för N?

Klart som fan ni hade! Shied asså... Uppsägningen känns som ett bra beslut?

pz

4 comments:

Anonymous said...

Ett "M" borde väl ge mer glasyr än ett "N" så ett "M" är väl bara positivt?

Anonymous said...

visst? men det kankse var det som var problemet, då går det åt 2 cm extra glasyr till var wiener!

Anonymous said...

vilket tyder mer på att det e hon som har problem och inte personalen...

Gutta said...

some funny shit right there maen