2008-02-14

Psyk-bruden!

Mina kära vänner har fått utstå diverse historier om folk på skolan och om min dansklärare som är helt sjuk i huvudet osv., men idag hände det ultimata, det fucking ultimata! Kommer säkert inte gå att förmedla hur roligt och läskigt det var men jag ska göra mitt bästa:

Min morgon började idag som vanligt på torsdagsmorgnarna med psykologi. Lektionen brukar vara relativt sömnig men idag piggades alla upp av närvaron av någon som ingen tidigare lagt märke till: Psyk-bruden!

Under sin föreläsning gör läraren någon jämförelse om att lägga ett pussel. Problemet var då att han tydligen inte sa "lägga pussel" utan något annat ord. Då steppar vår nya favoritdam in:

"Det heter väl lägga? Asså jag är nästan säker på det, det stod så på baksidan har jag för mig..."

Grejen är då att hon bara är läskig som fan, det är ingen dryg jävel som försöker sätta läraren på plats, men anå, läs vidare.

Efter detta börjar i alla fall hela klassen vända sig om och titta på varandra varpå en tjej inte lyckas hålla sig utan brister ut i ett kort fniss. Då vänder sig den läskige sig om, sviiiinarg och ryter:

"Skrattar du åt mig!?"
Svar: "hehe, nej"
"OK, bra!"

Nu är hela klassen spänd som fan, och skiten fortsätter. Läraren säger sedan något om "blablabla, matematik"
Läskot: "Det heter väl räkning? Asså men det gör det ju."
Random elev: "Men det kvittar väl?"
Läskot: "Ja men det är ju det, jag vet ju inte det."

Nu är klassen riktigt rädd, och fnittrig. Som om detta inte var nog kommer den avslutande och enligt mig läskigaste kommentaren. Läraren pratar om omedvetna grejor och berättar en tråkig anekdot om att han alltid lyckas säga "liksom" när han pratar engelska.

Psyk-bruden, från ingenstans: "Men hur många gånger får man använda det i en text?"
Läraren: "Vadå? Liksom?"
Psyk-bruden, halvt mumlande: "Ja, asså, hur många gånger får man använda det, i ett stycke eller text eller nåt sånt..."

Hon fick inget svar på den frågan. Jag ser numer fram emot psykologi-lektionerna något sjukt!
Allt för mig, jag är glad, solen skiner, det är cleant, happi valentines day på er hihihih!

pz!

No comments: