2008-02-07

OOOWW SHIEEEEDDD!!!

Ja, jag är sviiiinpeppad, min dag kunde fan inte börjat bättre! Jag är helt jävla övertänd men såhär är det:

När jag, Julle och Elias var i Tyskland på väg till Splash sommaren -06 så spelade våra tyska vänner en låt på bussen som jag tyckte var extremt fet, tung 90-tals hiphop med ett bissart bra beat. Dom kunde knappt engelska haha och den infon jag fick om vem det var var sjukt oklar men jag sökte som fan efter låten ändå, utan framgång. I mars förra året när vi var på Karib Kreol och tog en öl spelades denna låt igen och jag flippade genast ut, gick fram till DJ'n och fick info om vem det var och vad låten hette. Det stämde med tyskarnas skit men denna jävla låten eller skivan var helt jävla omöjlig att hitta!

Så i alla fall så var jag nu på morgonen inne på Spinemagazine för att hitta en ny Talib Kweli-låt som Elias körde igår (props till jäääk) och kollar igenom januaris arkiv. (Spine lägger upp massa nya låtar som läcker osv. och en gång då och då åker någon gammal klassiker upp) Och där, från ingenstans ser jag "Back to 1996 for this week's Friday Throwback with Nine's 'Make Or Take', featuring Smoothe Da Hustler. From his second LP 'Cloud Nine'. (mp3.)"

FUCK!

Ladda ner låten och hör for yourself! Lyssna på beatet, spec på refrängen, rappen, allt...

Eftersom jag alltid måste gardera mig på nåt sätt ska jag avsluta med att säga att detta inlägget kanske är wierd eller tråkigt att läsa, men denna låten asså... Jag har liksom varit besatt av att få tag på den i över ett och ett halvt år! Jag behöver skriva av mig haha! Ha det fint, nu är jag sen till skolan,

pz

3 comments:

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=SYVcaQ1Bzu8&feature=related

HUGH NEFFNER said...

shit, tar mig tillbaka till autobahn och pissepause!

Anonymous said...

eller hur!? riktigt bra tyskar asså. bra reppning av youtube! varför letade jag inte där liksom? haha, shied. fan vad fet låten är...