2007-10-15

Skrevgreppet!

Idag är det måndag och det innebär att jag börjar min dag på Bråhögsskolan i Staffanstorp men denna gången i förskoleklassen istället för klass 1 B. Mina kära arbetskamrater brukar vara vänliga att mecka upp en balja kaffe till en tröttis redan i samma stund som jag anländer. Iaf, Jag sätter mig på en av bänkarna ute på skolgården för att hålla ett öga på kidsen och dessutom avnjuta min kopp med het rykande java. När jag kommit ungefär halvvägs på min kopp anländer en tjej (inga namn nämnda) på 5 bast o sätter sig förnöjt i mitt knä. Denna lilla tjejen håller normalt en ganska låg profil i klassen, men ack vad jag inte visste vad som väntade.
Tjejen sätter en av sina händer på mitt lår o kniper mig..Jag tillrättavisar då henne med " Nej, ***** sådär gör man inte"
Men denna gången siktar hon lite högre. (jag kom förövrigt på att reppa den historien när jag läste jakobs pul-inlägg) Hon tar ett riktigt fast skrevgrepp, alltså vi snackar pungkrossargrepp..alltså ja menar hon hade kunnat ingå i nötknäckargänget. Iaf, bränner jag av ett ganska soft skrik av just "flickig" karaktär. Till slut lyckas jag dra av henne. Men inte nog med detta. Hon går då ifrån mig, min bänk och min java sjungandes låten "umberella" med orden.. uda mej lunderlella lella lella, hejhejhej, unde mi underlella lella lella hejhejhej-hej-hejhej.

Fyfan för henne.

1 comment:

Anonymous said...

skulle man kunna säga att hon hittade en super-sweet spot?