2007-07-12

budord, budord, budord...

Såhär precis innan avresan är det dax att publicera några fler potentiella budord som kom upp inatt när Jonkören, Jackan och Loch Neff (efter en kväll på ett HELT folktomt Möllan - varför?) freestylade på ämnet på Drottningtorget (Även kännt på gatan som det nya Möllan). Let's see om de kommer till användning under Färd med gend.

"Morgonstund har gend i mun"
(Alla har vi vaknat böffis..."morgonstund har guld i mun")

"Jag kom, jag såg, jag gendade"
(jag kom, jag såg, jag segrade- Julius Caesar rest in peace)

"Jag gendar, alltså finns jag"
(personlig favorit, extraprops till Jackan för denna..." jag tänker, alltså finns jag" - René Descart R.I.P)

"Gend är tjockare än vatten"
("blod är tjockare än vatten")

(Ännu fler kom till har jag för mig, Jonkören och Jackan får gärna komplettera..)

Shoo!

No comments: