2011-12-16

Facebook Timeline

"Facebooks Timeline är din nya Facebook-profil och syftet med Timeline är att ge dig, och Facebooks alla andra användare, möjligheten att visa upp sitt liv - online.
Timeline, tidslinje på svenska, gör om hela din profilsida på Facebook till en tidslinje och allt innehåll organiseras i ordning, sorterat efter datum. Du har nu mer möjlighet att visa upp hela ditt liv, från den dag du föddes, med hjälp av bilder, meddelanden, händelser mm."


Läste på lite om detta och tyckte det lät skitläskigt haha. Så det känns jävligt värt att blogga om. FB ska hursom ändras den 22:e för samtliga (enligt vad jag hört), men man kan redan ändra det själv och kolla in. Ens profil kommer se helt annorlunda ut och hela grejen handlar om att folk ska kunna se hela ditt liv på facebook. Man kan som med allt annat i nuläget, välja vem som ska se vad osv. Men själv är jag inte sugen på att vara så offentlig som detta kommer innebära. Har funderat jävligt länge på att avveckla mitt facebook-konto och nu är det fan dags.

Så, är ni intresserade så läs detta inlägget om förändringen. Tycker ni som jag att det är fattigt som fan, så kan ni läsa här hur ni sparar ner allt ni gjort på fejan (statusuppdateringar, foton, osv.) Så ni sen om ni (som jag) vill avveckla eller låsa ert konto.

No comments: