2011-10-03

#OccupyWallStreet

Jag som är ensam BGM:are om att hänga på twitter har hängt med så gott det gått i #OccupyWallStreet; protester mot hur Wall Street och staten och bankerna i USA rövknullar befolkningen på daglig basis. On the real though, det är lite det det går ut på. Hursom har media i princip vägrat att rapportera från protesterna som nu måste ha pågått nån vecka och även spridits till andra städer, om jag förstått det rätt. Enda artikeln jag sett på Sydsvenskan är denna.

Och just nu cirkulerar ett klipp på twitter som är smått otippat för att vara amerikansk media:



Vill inte komma fram till nåt speciellt, men tänkte att det kunde vara intressant för nån som inte hört om det än.

paz

2 comments:

Apache-Kid said...

Sjukt otippat.

Men som toppkommentarerna skriver känns det som att polisen får ta smällen snarare än asen på Wall Street. Men ja polisen ska alltid få skit ändå, men man undrar ju varför dem valde att sända inslaget.

Gutta said...

yup jag tänkte först nämna nåt om det också, men visste inte vad jag skulle skriva. men ja, känns ju som dom har nån agenda liksom. läste om snubben i programmet dock å han verkar vara en relativ vänstersosse för att va amerikan så... jag vetefan.

men som andra åsså påpekar, dom kunde nämnt nåt om vafan protesterna handlar om och uppmärksamma det istället. men det kankse är det dom vill få blicken bort från. så får snuten ta skiten hahaha... ooo konspirationerna... :D

gutta