2011-08-09

Gutta tycker till

Yeah buddy! Dags att såga Watch The Throne!

Fo trill dock, jag är inte jätteimponerad, ska droppa ett par grejor:

Skivan håller najs standard när det gäller lyrics, speciellt Jigga låter hungrigare än han gjort på sistone (läs: The Blueprint 3)
Tyvärr låter Mr West lite oinspirerad då och då.

Beatsen duger tyvärr inte. För många kassa beats, vilket jag iofs räknade kallt med. "Murder to Excellence" är precis det jag vill höra, den typ av Kanye-beats jag älskar. Däremot borde Swizz-proddade "Welcome to the Jungle"-beatet skrotats innan det ens var påtänkt. Swizz har jag fö önskat ska hålla käften i flera år men det lär ju aldrig hända.

Egentligen är de bästa låtarna dom två som Frank Ocean gästar på. Skivans inledningsspår är inget avancerat men är liksom bara fett bra. "Murder to Excellence" är fet även om Kanye låter slöpp som satan precis när han steppar in haha. "New Day" är innehållsmässigt svinfet, kul att RZA medverkat på beatet. Bara synd att de inte tog in nån sångerska och autotuneade istället, för så får man bara inte göra med Nina Simone; slakt!

Ska dock höra den ett par gånger till inom de närmsta dagarna, så som vanligt står jag inte alls för mitt ordbajsande ovan.

Vad tyckte ni?

paz

No comments: