2011-08-10

Family Guy diss (Cartoon Wars)

South Park får definitivt för lite cred inom BGM. I ett mäktigt dubbelavsnitt dissar Cartman & c/o Family Guy ordentlitg. Bland annat för seriens icke-existerande storylines, slappa popkulturella referenser och Family Guys forcerade försök att vara kontroversiellt. Mitt bland alla dessa shots mot "FG" så handlar avsnittet om censur och yttrandefrihet, vilket hade att göra med kontroversen kring Lars Vilks Muhammedbilder i Jyllands-Posten som pågick då. Man ser på Family Guy lite annorlunda efter att ha sett dubbelavsnittet.

Preview.



Tanka "Cartoon Wars" avsnitten.

http://isohunt.com/torrent_details/78481249/south+park+season+10?tab=summary


4 comments:

Anonymous said...

ska hookas, förväntar mig att få FG förstört precis som när FG dizzade scrubs hahah

Gutte

jakob said...

Jag tappade typ lusten att se Family Guy helt efter att jag såg det avsnittet haha.
Iofs vet jag inte om South Park har så mycket att komma med när det gäller slöppa storylinez

Anonymous said...

Dissa inte South Parks storylines :). Finns många klassiska.

"Scott Tenorman Must Die". Säsong 5. E.O.D.

http://www.southparkstudios.com/full-episodes/s05e01-scott-tenorman-must-die

jakob said...

Haha, ja den är nog mitt favoritavsnitt någonsin. Men jag menar snarare i de senare säsonger. Mycket current eventz-baserad skit, typ nu gör vi narr av Jonas brothers, nu gör vi ett avsnitt med miley cyrus osv