2011-07-19

Way Out West-peppen del tusen

Explosions in the Sky. Ett av banden jag peppar mest att se, som ingen av er känner till (vad jag vet). Och det borde ni göra.

Förlåt mig för dagisspråket: Genren de kickar kallas post-rock och kan bäst beskrivas som "stor", "episk" och "stämningsfull" instrumentalmusik som framförs med "rockinstrument" haha. Men det är så sjukt jävla bra och kommer göra sig så extremt bra live på en stor scen. Överaskad att det överhuvudtaget fanns pepp på WOW för dom så jag är helnöjd. Så om ni har lust att vidga era vyer lite och förbereda er för att chilla med mig på dessa konserterna så kolla in här nere. För övrigt är Explosions min optimala tidningsbärar-musik, mäktiga tunes att låta solen gå upp till.

Ha tålamod och hör hela, det är liksom bland annat uppbyggnaden av låtarna som är jävligt viktigt. Denna är från deras senaste platta:



Här är en favorit från en av deras äldre plattor, som sagt om ni ska lyssna så höra hela, spola inte:



Det var det säljförsöket!

paz

No comments: