2011-05-22

Classix

Har nog snackat om det nån gång, men jag och min broder hade back in the day ett brinnande intresse för hip hop-videos. Detta var långt innan youtube då man fick sitta och ladda ner varenda video själv om man ville ha den. Och det skulle självklart vara i så bra kvalité som möjligt. Vi byggde upp en sjuk samling på jag vet inte hur många gig, men vi hade liksom kompletta samlingar med alla artister vi gillade, alltså allt, allt, allt - låtar du inte ens visste att dom hade gjort videos till. (Bare with me, vet att jag låter som en nördig tio-åring) Skiten hookades via mIRC, som eg är ett chattprogram men som också var dom mest äkta piraternas tillhåll. Genom att i olika chattkanaler och där på olika servrar knappa in typ dos-kommandon köade man upp videos för nerladdning, kunde ibland ta en mer än en dag att hamna på 1a plats i kön, så vi lade ner (alldeles för) mycket tid på skiten.

Så för att komma till slutklämmen: önskar att jag hade samlingen igen, youtube i all ära, men man ska komma ihåg vad fan man vill hitta också liksom... Hade sjuka favoriter när vi var yngre och snubblade över EN av dem för en stund sen, blev därför sugen på att skriva detta. Videon jag hittade (samma jävla rip som jag haft på min dator för typ 7 år sen!) var:


(Kolla videon i ordentlig kvalle här, tyckte mest det var kul med samma rip.) Den låten och videon är fan precis så det ska låta och se ut, ghetto som fan.

Ska langa fler inlägg med klassiska vidz nån annan dag, då utan jättelång text.

paz

No comments: