2011-03-23

Ang. det där jävla programmet...

Vet inte om ni sett den vidriga reklamen för det ytterst vidriga programmet? Kanal 5's nya satsning där en jobbcoach (nä, det är inget riktigt jobb, lite som att vara livscoach, antar att man får ett diplom av någon självutnämnd mästare som sedan passar vidare facklan) ska ge arbetslösa en spark i röven. Jag tänker inte försöka mig på att skriva en debattartikel eller något utan bara tipsa om att joina facebook-gruppen om att bojkotta skiten. Mest för att det är kul att se folk ta ställning.

Blev jävligt nöjd när jag hittade den någon dag efter att jag sett reklamen, som jag verkligen fick ont i magen av.. Jag tror utan tvekan att Moderaterna personligen sett till att sponsra skiten för att på ett "underhållande" (och sneaky) sätt ta förespråkandet av arbetslinjen ett steg längre.

Och om ni inte vet vad det ska handla om så in och läs på fejan-gruppen... Men kortfattat går det ut på att lura befolkningen att arbetslöshet inte är ett strukturellt problem utan den egna individens.

Jag blir så trött, så jävla sur på allt som är höger, Babylon, folk som är så jävla sorgliga som anammar alla Babylons påhitt , och i just detta fallet faktiskt yttrar saker som: "Jo med det finns jävligt många lata asså, man får faktiskt kämpa lite" osv. osv.

Gå och skjut dig själv i ansiktet, är du vänlig.

Fan vad lack jag blir! Därför måste vi avsluta med en liten print-screen för att lätta upp stämningen... Någon som gick in på gruppen jag snackar om och ifrågasatte fick bara jävligt cleana svar, checka:


Ja, just det, om ni vill läsa vad någon annan säger om saken så kolla in här. Eller kolla in när Bill Maher cleanar sig här.

paz

1 comment:

Anonymous said...

Programledaren är viseordförande i företagarna säger väl allt/susanna