2011-02-13

När jag kollade in BB's Madlib/MF Doom-lista här nere scrollade jag igenom hans andra playlists och hittade bland annat en liten soullista som han hade satt ihop.

På den fanns bland annat "My Song" med Labi Siffre, som som folk kanske vet är samplen till "I Wonder" med Kanye West.
Hursom har jag ju hört låten förr, men antagligen endast snabblyssnat för... Jag vet inte, vissa låtar träffar ju bara annorlunda än andra och denna är en sådan. Denna är bara jävligt vacker på alla sätt. Liksom något man hade velat skulle spelas på ens begravning eller något. (Tog det för långt nu? Okej, en solig sommardag funkar också!)

Märker fö att den kommer vara relativt lätt att spela på piano vilket jag ska se till att lära mig så snart min tenta är gjort.

Anywayz, ta och lyssna, noga, hela, i lugn och ro. Du kommer fatta vad jag menar:


Kör den helst på Spotify så du får lite bättre kvalle på skiten.

Fö hittade jag lite annan rolig soul (som jag brukade lyssna på för ett par år sen) som jag ska tipsa om nån annan gång, som också är livsnödvändig.

Ai,

paz

No comments: