2010-12-20

The Wallabee Kingpin

Jobbar på posten och sorterar kort de närmaste dagarna, vilket är ett riktigt zombiejobb. Gör inget annat förutom att lyssna på musik och Karl Pilkington. Har mycket tid över till att tänka på mög så jag funderade på vem som var 00-talet främste artist. Enkelt svar: Kanye West. Sen tänkte jag; men vem är näst bäst då? Jay-Z eller Nas?. Efter ett att kom jag fram till att det inte är någon av dem. Kom fram till att den artist som varit jämnast efter Kanye under 00-talet om man ser till mängden feta album och låtar är Ghostface Killah. För att ge mitt påstående lite mer tyngd slängde jag ihop en Best-of-playlist på spotify för ”bevisa” det för mig själv. Ge den minst en ordentlig lyssning!

http://open.spotify.com/user/thenees/playlist/5Ka2FUh2CITvVfupEfSK1X



No comments: