2010-12-07

Hej på Er!


Ville bara påpeka ännu en gång att Kanye's platta är out of this world på alla jävla plan! Haha... (Som lekeh-producent-bög) spenderade jag de första lyssningarna med att endast imponeras och noggrant lyssna på dom sjuka arrangemangen och den musikaliska biten.

Efter ett par lyssningar till på Kanye's (samt gästers) text-insatser ordentligt älskar jag plattan tio gånger mer...

Fyfan vad bra det är, fyfan vad jag hatar all annan billig skitmusik när man hör detta som utan att överdriva är minst en miljon gånger bättre.

paz

5 comments:

Anonymous said...

Man kan hålla på att hylla albumet är bra tag framöver.

Om man ska börja jämföra albumet med andra så tycker jag:

1. Årets bästa album.
2. Kanye's bästa album.
3. Bättre än The Blueprint.

Anonymous said...

^

BB

Anonymous said...

chea! fast d där med blueprint e jävligt svårt asså... haha blueprint är så stark rent personligt för mig och tycker lite att det är en annan grej.

typ som att jämföra illmatic å blueprint, det går inte riktigt liksom, e ju dessutom ca 10 mellan både dom alternativen. men det e jag det.

rent så på pappret e ju MBDTF bättre, så jävla fulländad å beatsen går inte att överhuvudtaget jämföra med BP... (men som sagt, får ju ha tidsskillnaden i huvet) samtidigt var Jay på sin lyrical top när blueprant släpptes tycker jag...(sen gick det utför när det gällde att låta hungrig)

ska fö alltid tilläggas att minus en handfull sköbbiga klubblåtar gjorde Beanie Sigel the blueprint redan på The Reason, rent soundmässigt samt att hans texter är helt galna.. svinunderskattad textförfattare i tinkz.

kan dock hända att jag kommer hålla med om punkt tre inom en snar framtid!! haha

reppa mitt långa svar, fan jag vill hänga å snacka muzik! haha :D

/gutez

Anonymous said...

Svårt att jämföra album sådär med så stor tidsskillnad så klart. Håller med om att Jay-Z’s texter är bättre på BP och att MBDTF är bättre beatmässigt. Det jag anser är att 10 år framåt så kommer MBDTF vara ihågkommen som ett större ”landmark” än BP p.g.a. originaliteten/nyskapandet.

Skulle t.ex. inte jämföra albumet med Reasonable Doubt eftersom produktionen på det albumet skiljer så mycket. Jag tror jag bedömer album efter 1999 annorlunda eftersom jag lägger fokus på hur dem åldras (eller nåt) medan album innan 1999 måste bedömas på andra grunder. 2001 är ett sådant album som aldrig kommer låta gammalt för mig, likaså Stankonia och HHNF t.ex. MBDTF är ännu ett sådant album som jag tror kommer vara fräscht för alltid. Inte alls för att BP skulle ha åldrats ovärdigt på något sätt, men jag tycker tror inte produktionen kommer bli ihågkommen på samma sätt.

Vet inte om jag vill ta tillbaka allt jag precis skrivit eftersom BP ändå är ett så mäktigt album och faktiskt fungerat som en Blueprint. Men det tänker jag inte göra eftersom detta tog lite tid att skriva. Men vet inte riktigt vad jag tycker just nu. Får kanske tänka om lite.

Får bli mer sånt här snack när du är hemma. Var lite sånt här mysigt snack senaste gend-kvällen. Elias tyckte att Devil In A New Dress var ”slapp” :P Eller nåt i den stilen.

BB

Anonymous said...

haha aja, elias reppade även att han tyckte att "fly like a g6" var svinfet så... hahaha :D

men ja, kan hålla med om att den med stor sannolikhet kommer vara ett större landmark! trots att BP agerade BP så hade ju som sagt soundet testats på tidigare och bajtades sen hårt i flera år. och det som kanye gör på senaste är ännu mer blueprint för framtiden och nåt som ingen gjort innan TYP och som kommer va fan så mkt svårare att kopiera hehe..

håller för övrigt med om plattorna du droppar som tidlösa, utan tvekan. i min bok hamnar dock nog the blueprint bland dom också, men ja, jag vetefan haha

man kan ju hålla på å bolla fram å tillbaka som fan. och man/(jag) ändrar ju sig lite hela tiden.. alltid svårt att ställa jävligt bra grejor mot varandra! :)

nu vill jag åsså sudda ut delar av vad jag skrivit typ men det får va så!

/G