2010-08-30

Update från Gutfadern (min nya ordlek!) i Luthagen

Yeah ya'll! Uppsala är neff... typ. Mitt och Gösens nya hem är skittrevligt, njuter av att ha mitt eget place. Sen har jag och Göseriet varit förkylda som as dom senaste dagarna, så man mår lite skit.

Saknat alla där hemma som fan nu dom första dagarna men peppet av att sätta igång här uppe börjar ta över. Var på min introduktionsdag i skolan idag. Kommer hoppa av imorgon - no BS.

Verkade finnas en hel drös trevliga typer... MEN:
Kurslitteraturen består av 3 svintjocka böcker endast fyllda med noter av klassisk musik från antiken och framåt. Lägg till en bunt häften med mer sånt skit som vi ska inhandla. Inget som vi ska göra under hösten förutom typ ett moment intresserade mig. Visste egentligen vad som väntade men samtidigt inte alls... Hade positiva förväntningar, som visade sig inte stämma alls.

Dock inget jag bryr mig om så länge det inte påverkar mitt "studentleg". Har gått med i en nation osv. så det lär trilla ner i brevlådan när som.

Planen har nu blivit att söka jobb resten av veckan och hoppas på att det löser sig.

Fattig update... Aja, vi hörs på olika sätt!

paz

2 comments:

Anonymous said...

Absolut ingen fattig update, jag vill veta vad som händer. Synd med pluggandet, finns det ingen mer produceringsaktig kurs att läsa?
Känns lite som att upplägget är samma och lika stenbull som litteraturvetenskapen som jag läste får nått år sen. Fast då visste jag väl mer eller mindre vad jag gav mig inpå, men att sitta och diskutera Shakespeare med högljudda idioter som älskar att lyssna på sin egen röst var ingen höjdare..

Anonymous said...

vem är denne anonym om jag får fråga? jakob va?

njae asså fanns ingen producentkurs alls här uppe (finns hemma i malme å sånt) så den här var typ det närmsta jag kom.
men detta var helt löjligt bara...

börjat friskna till nu (blev ännu sjukare sen jag skrev inlägget) så imorgon ska jag ut på stan å dela ut cv'n. även registrerat mig på academic work å såna sidor för att köra lite posten jobb haha, daddy gotta get that cash...

så vi får se vad det blir! (har av nån anledning en jävla ro att sitta med beats här uppe så mkt hetta kommer iaf skapas inom den närmsta tiden.)

piz nigga

//gutfadern