2010-01-11

2000-talets bästa/viktigaste/personliga favorit -låt

Inget svårt val kom jag på, när jag hörde Stillmatic igår. Jag kommer aldrig orka göra en hel lista på låtar eller skivor så jag tar det hit istället. Och om du kommer på en hiphop-låt som kan toppa denna, så skriv.

Vill skriva en lång och peppad motivation men jag är stressad och orkar inte... Men låten, och videon, talar rätt mycket för sig själv. En grej som bör sägas dock är att jag varje, varje gång jag har hört låten blir lika... jag vet inte, man känner sig urladdad, tom, nånting... måste sitta still i nån minut innan jag kan göra något annat. När det eskalerar i slutet av låten "All I need is one life, one try..." så är man redo för upplopp liksom. Finns så mycket man vill/kan skriva om låten att det är lika bra att inte göra det... Perfektion:



paz

No comments: