2009-12-29

Franz Liszt

Blev inspirerad av alla tidningar att göra en lök-lista, Och när jag var tentavakt i fem timmar så blev jag tvungen! So, här e mina 40 favvis-låtar från 00-talet! Brruuu..brr..brrrr.....brrruuuck!! Det är bara att gå in på comments och börja hata.. ;):)

1 She needs my love - The Dream
2 Be with you - Beyoncé
3 One mic - Nas
4 Provider - N.E.R.D.
5 Dirt off your shoulders - Jay-Z
6 Still ain't forgave myself - T.I.
7 Whip you with a strap - Ghostface
8 Scholarships 2 the pen - Lil' Keke
9 Grindin' - Clipse
10 Back of my lac - J. Holiday

11 My love - Justin Timberlake & T.I.
12 Stay fly - Three 6 mafia, Young Buck, 8Ball & MJG
13 Throw some D's - Rich Boy
13 Crazy in love - Beyoncé & Jay-Z
14 Try again - Aaliyah
15 Untitled - Nas
16 Dreamin' - Young Jeezy
17 99 Problems - Jay-Z
18 Cleaning out my closet - Eminem
19 Can't tell me nothing - Kanye West
20 P's & Q's - Kano

21 Nikki - The Dream
22 Veritas - Organism 12
23 Where do we go from here - Alicia Keys
24 Song cry - Jay-Z
25 Galang - M.I.A
26 Appetite - Usher
27 Lean back - Terror squad
28 We belong together - Mariah Carey
29 Miss my boyz - Lil' Keke
30 B.O.B. - Outkast

31 Stand up tall - Dizzee Rascal
32 By your side - Sade
33 Get by - Talib Kweli
34 I ain't hard to find - Paul Wall
35 Bryter tystnaden - Ken
36 Milkshake - Kelis
37 The Seed - The Roots
38 Drop it like it's hot - Pharrell & Snoop
39 Hustlin' - Rick Ross
40 Welcome to Jamrock - Damian Marley

2 comments:

Anonymous said...

Eftersom det är dina favvislåtar så har jag inte så mycket att säga.

Men hade du sagt att de var "00-talet bästa låtar" hade jag kunnat smyga in lite hat. Då den hade varit lite Rolling Stone hippstrig eftersom du reppar lökig mainstream, men samtidigt vad heads hade kallat "äkta".

Liknande listor är på väg från mig.

-jerry

Anonymous said...

ska jag vara ärlig e det faktiskt en kombination. vissa låtar e för att de e personliga favoriter o vissa kan va såna jag inte lyssnar så ofta på men som man helt enkelt måste erkänna e bra låtar. vissa e med på grund av historien omkring låtarna och vad de gjort för avtryck osv osv..

/Neff-u, Last real svenne alive