2008-11-26

Nu är det vinter och jag gråter



Ni wiggör niggörer vet att jag är en suckör för hip-hop som innefattar stråkar och andra organiska sorglighetsinstrument, musik som jag kan sitta hemma och gråta till. Här levererar jag (jäääk attack force flow) tre vackra låtar för den moderna mannen som vågar visa känslor. Kvinnor får inte lyssna!

Näää, bara skoja :-)

Prodigy - Veterans memorial pt. 2
Jay Rock feat. Lil' Wayne - All My Life
B.O.B - Generation Lost


---

På tal om att gråta så släpptes ju 808s and Heartbreak häromdagen och ligger #1 på iTunes-listan.

Jag är inte helt säker på exakt vad jag tycker ännu men det känns som att folk lyssnar på Kanye som Fan läser Satanist-bibeln (den finns). Man väljer att se geni och kreativitet där det inte finns mycket mer än falsksång och ett sound som varken är hip-hop eller särskilt originellt.

Kanyeezy har mycket att säga och en hel massa känsla som sipprar ut och det gör att skivan inte känns helt värdelös. Om han hade försökt förmedla sina känslor i rapz och gjort hip-hop istället tror jag att han hade kunnat göra en riktigt mäktig skiva.

No comments: