2008-11-01

I have a dream

Photobucket

Jag drömde inatt att det var den fjärde november och election day. Av någon anledning var jag själv involverad i det hela, men det är ju inte så konstigt för det är ju faktiskt så att jag är universums medelpunkt och att allting kretsar kring mig.

Nåväl.

Valproceduren gick till på följande och lite okonventionella vis:
Obama och McCain och jag flög omkring i ett sånt där dubbelvingat flygplan som the Wright brovaz mekade ihop vid det förra sekelskiftet. De båda kandidaterna satt på varsin vinge och kastade ut sönderrivna servetter i sina respektive partifärger, som väljarna på marken sedan fick samla ihop och använda som röstsedlar . När alla servettbitar hade röstats med samlades dessa i en stor tvättmaskin. Genom tvättmaskinsfönstret kunde man få en känsla av vem som skulle vinna valet. Och visst fanken såg det ut som att andelen blå Obama-servetter var större än McCains!

Det var då bomben slog ner - detta var inte det riktiga valet utan riktade sig bara till anställda på svenska Vägverket! Nåväl, servetterna räknades ändå och visst fanken fick McCain fler röster än Obama trots allt. Här slog dock nästa valbomb ned ty båda kandidater fick se sig slagna av en kandidat som dök upp lite som en outsider i det här läget och som endast benämndes som "Dvärg". Vad det var för dvärg och vad dvärgens politik gick ut på framgick inte riktigt.

Kanske rörde det sig om valfusk, vad vet jag. Men klart är i alla fall att även om Vägverket inte fick sin första svarta president så fick de åtminstone sin första dvärg. Och det är ju fint!

Klart är även att jag, likt Larry David, känner lite smålökig oro inför valet.

Här är Obamas "closing argument". Visst är det mycket i hans tal som kan uppfattas som stora och tomma ord, men samtidigt så är han så sjukt clean! Jag är helt övertygad av att han faktiskt är genuint intresserad av att göra USA OCH världen bättre. Och det är ju fint!

No comments: