2008-03-24

"Jag önskar att jag hade ögon i nacken, kan inte lämna dig utan att titta över axeln"

Yep, jag tar det till Jonkersh-citatet... Mäktigt. Ta en liten stund och hör på mig:

Om fem timmar är det exakt ett år sedan jag körde min första runda på tidningsbärarna. Tiden går snabbt indeed... Den kvällen, eller natten, hade jag sjukt svårt att koncentrera mig. Det var första gången och jag var nervös, trött och just det: Om ca. två timmar är det exakt ett år sedan jag fick ett samtal. Samtalet gjordes från ett garderobsgolv, någonstans på Näset (?) haha. Jag minns jävligt tydligt hur konstigt det var att gå tillbaks in till vännerna som satt i rummet bredvid det jag varit och snackat i, och berätta vad det handlade om. Hur sjukt darriga mina händer var, detsamma gällde min röst. Jävligt rädd, men samtidigt jävligt lättad. Att, eftersom jag är världens mest passiva människa när det gäller såna saker, någon annan tog det där första steget. För snart exakt ett år sedan var första gången jag sade till någon att jag var kär i den personen sen jag var typ tio. Framsteg på hög nivå. Nu är jag snart rädd för att bli kallad BGM's flicka, så jag ska avrunda.

Det jag försöker få sagt är att imorgon är det den 25:e mars, och de flesta vet vad det innebär.

Älskar dig.

No comments: