2008-01-08

Era jävla svin!!!

Hej, jag har känner ett visst behov att vädra lite hat här. Såg idag i en Aftonbladet/Kvällsposten/Expressen topplistan över cdsinglar i Svea rike och märkte till min förfasan att på nån typ av plats mellan 1 och 20 befann sig Jeff Buckley's "Hallelujah"... VAFAN!?

Kom igen nu för helvete! Ja, jag såg slutet av Idol jag med (och vet därför varför den ligger jättebra till på singellistan idag trots att han gjorde sin tolkning av låten -94(!)...) men kom igen! Det har gått för långt; jag skiter i om Amanda Jöff fick juryn att böla: LÅT Neff Buckley vara för fan! Just det! Fuck hatare - bgm-stil!

Jeff Buckley rest in peace, vi häller ut lite hpno för dig...

pz

(framgick vad jag ville säga överhuvudtaget? jag tycker man har gått för långt med idolhypen när en låt från -94 med en död artist helt plöstligt letar sig in på svenska singellistan för att någon sjungit den i Idol. jag tycker även det är vidrigt att det finns tiotusen Idolprylar i form av spel och liknande och att det finns en grupp som tydligen ligger etta på singellistan som består av gamla icke-vinnare från Idol och att ex-Idol medlemmar teamar upp för att göra reklam för MQ och ja... Ja, jag har alldeles för mycket koll på sån onödig skit men ni märker vad jag menar va? ok, soft, pz!)

3 comments:

Anonymous said...

Hmmz, jag håller inte riktigt med här alltså.. Jag tycker det är soft och lite rättvist på något sätt om artister som verkligen är bra får uppmärksamhet (även om det sker på ett småvidrigt sätt)

Anonymous said...

jaja men grejen är att de jävlarna som köper den här cdsingeln, som säkert är nyutgiven av nåt sköbb som har hookat rättigheterna och varav inte en enda krona kommer gå till artisten själv, inte kommer köpa jeff's plattor eller nåt... för det är denna låten dom gillar; det är så det funkar ju. sen ja, såklart, du har en poäng men jag gillar inte idolhypen... alls.

Anonymous said...

glöm inte dom vidriga idoltröjorna...