2008-01-26

2 Kool 4 Skool!

Jag är den som hatar mest av alla på folk som hatar på andra för att dom är okunniga eller kassa på något eller vad som helst... MEN, jag har stött på några riktigt bra sär under mina två veckor på min andra och sista termin på Komvux.

Kille på Svenska B lektionen:
"Asså vem i hela världen är så, öh, kändast på att skriva bok?"

Och killen lägger varje lektion bara jävligt jobbiga repliker som får honom att framstå som ja, nåt... Exempel, vi pratade om dramatik (och att det då delas in i tragedi och komedi och allt det där...) :

Läraren, snackar om nån typ av text:
"Och detta är då en tragedi"

Dum jävel, exakt 1 sekund senare:
"Det där är en komedi va?"

Han skojade inte :(

Sen är där såklart dom där klassiska typerna som inte kan eller vet någonting men som bara pratar mycket för att prata mycket och verkligen tror att dom imponerar på läraren men egentligen får sig själva att framstå som sär eftersom inget som dom säger är vettigt någonstans.

Jag är då inte sur, eller något, jag ser det som underhållning, och jag ser mig själv som en hemsk människa för att ha knåpat ihop detta inlägg... Fyfan.

Svenska B-killen verkar för övrigt vara soft som fan, men det är ändå jobbigt att lyssna på honom.

hejdå,

pz

No comments: