2007-07-06

Det där Roskilde-inlägget...

Snackade en del om att det fanns saker att reppa på bloggen så det får väl reppas på bloggen!

Som vissa redan vet så är vi då hemma, efter EN dag på festivalen. Vi (jag, loco och jonkören) utnämnde detta till världens längsta dygn. Kan bero på vädret? Den lilla sömnen? Att det var sjukt händelserikt? Att vi på typ 39 timmar (Ok, en och en halv dag totalt) tog oss från Centralen i Malmö, till Roskilde festivalen och tillbaks hem igen? Jag vetefan, nåt, känns som man har jättemycket att berätta men ändå inte. Rosklide var en sjö när vi stack, det regnade, var kallt och blåste - vilket kombinerat ledde till att presenningen till tälten blåste av trots fasthakning i marken (reppa hur bra tältpinnar fäster i lera/gyttja/vatten) och tältet blev vattenfyllt. "Krigszon", "Auschwitz" och "domedagsskit" var tre uttryck vi trivdes med att använda. Men bortsett från det deppiga och det faktum att vädergudarna fucka så mycket med en att man inte ens ångrar att man åkte hem trots allt man missar... Så hade vi kul så länge det varade!

Balla citat cummin up!

"Vi BEHÖVER gifflar" (uttalas gärna "jifflar")

"Asså, vill inte vara hatisk men jag tycker inte om Roskilde" (Sagt nån timme efter att ha vaknat FÖRSTA morgonen)

"Jag fick torr orgasm där" (Efter John Legend kört "Ordinary People")

Fan, jag e typ trött eller nåt, minns inte mer just nu... Jonkören eller nån får fylla på!

Nya budord a la BGM komz även på, minns bara ett just nu. Props till Fällkniven aka Loch Neff aka Elöff aka Lilla Snigel för det!

"En nykter man är en död man" - I sann BGM-anda

Jag kom på det att om folk (iofs läser ingen här) är kvicka på att kolla in bloggen pajas ju alla ens få storys man har från Roskilde, men skitsamma. Sista grejen måste skrivas:

Konserterna! Fan asså, dom fick verkligen en att vilja stanna - "Jag skiter i om jag sover i en pool, fan!" (för att citera mig själv höh) men när man kom ut ur tälten sen ändra man sig ganska snabbt. Hursom; vi såg Talib Kweli! Helt galet, yess, vi stod längst fram! Hann även springa bort till John Legend precis i tid till att höra slutet av "Slow Dance" följt av "P.D.A." "Used to love You" "Ordinary People" (Damn!) och avslutningsvis "Stay with You". Bättre än så blir det inte!

Dags å git,

piz

No comments: