2007-05-05

"Pappa utmanade Marcus Wallenberg."

Sades av en riktigt full medelålders man på gamla atalays uteservering, kring halv ett igår morse. En halvtimme tidigare hade gubbfan stått och försökt låsa sin cykel, och som den goda ras-samarit jag är hjälpte jag honom med denna sjukt svåra uppgift. Efter sju stycken
"Tack! Jag menar det!"
släppte han äntligen min hand. Iallafall, en halvtimme eller så senare så dök han upp igen, och började jiddra om "pappa och Marcus Wallenberg". Några bordsgrannar påpekade hur sjukt detta var, med tanke på att dom för det första inte visste vem pappa var, och för det andra inte vem Marcus Wallenberg var - och då blev gubben lack:
"Vet ni inte vem Marcus Wallenberg är? Då har vi ett problem."
Bubblare:
"Wallenberg snodde patentet från pappa."

"Ska inte jag vara stolt över pappa?"

1 comment:

Gutta said...

hahah, anåå! reppa bubblarna, i lizziike