2007-04-17

Dagens skivtips: Kenn Starr - Starr Status

Kolla in den!

Jag kommer skicka den till alla i BGM/Kraijf, fan! Eller oj, uppmana dom att köpa den menar jag! Åt helvete med nerladdning, sjukt hur det påverkade amerikansk hiphop förra året! (Iofs var förra året sjukaste sköbbföljatrendnånting-året och det har nog aldrig släppts så mycket kass "hiphop" som då.) MEN! Bäst säljande hiphop-artist 2006 var ändå T.I. som bara sålde 1.5 miljoner ex (hoppas jag minns rätt nu...) av "King" och den plattan var en sjuk hit, trots att den inte var något att ha direkt...(ok, jag har bara halvhört igenom den en gång men kom igen?)

Hursomhelst, så är Kenn Starr sjukt värd att kolla in, det är sånt här som behövs nuförtiden. Förvarning för galet heta producenter/produktioner!

Nu när jag ändå är igång med att fortsätta reppa dom mest ointressanta inläggen här (där jag tar på mig rollen som musiknörd) så måste det skrivas här att : Little Brother kommer till Lund! Hur cleant är inte det?

Dagens tummen ner går ut till Common som ställde in sin konsert på Vega i Köpenhamn... Detta är... andra gången han gör det; han skulle egentligen hängt med KRS-One då han och Masta Ace (som fick ersätta, vilket iofs var tjocknajs!) körde på exakt samma ställe för snart 2 år sedan...

Fan män, måste runda av... Det är bara jag som behöver skriva av mig, KAN skita i att läsa hela detta inlägget...

pizay!

No comments: